Fran Milos till Folegandros och vidare till Ios..

Jag minns inte riktigt vart jag avslutade sist jag skrev och jar orkar faktiskt inte riktigt ta reda pa det heller men jag chansar lite..
En natt pa Milos sa blaste det riktigt mycket pa natten sa jag sov som en kratta och nar vi vaknade sa visade det sig att det blaste riktigt mycket da med. Sa vi kande inte att stranden lockade sarsklit mycket da faktiskt sa vi satte oss pa bussen mot Pollonia. Pollonia som det skrivs om som en otroligt mysig liten fiskeby med mycket bla och vita hus och det nappade vi pa, sa vi hoppade pa bussen vid 11. Nar vi kommer dit tanker vi; jaha, vad ar detta, men det maste finnas lite butiker och sa att ga i eftersom det inte gar att ligga pa stranden sa vi borjar traska. Men ja, vi hittade tva sma kyrkor i varsin ande som vi gick mellan och insag sedan att det inte fanns sa mycket mer att gora och att bussen inte gick forran om 3 timmar! Wohooo! Men vi satte oss ner pa ett cafe, bestallde en farskpressad juice och laste sa tiden gick ganska fort da med faktiskt! Sedan vart det en lugn kvall med eftersom vadret inte var det allra roligaste.
Men dagen darpa var det inte alls lika blasigt och vi gick till stranden och lyxade till det med solstolar och lag dar hela dagen och lapade sol. Det var ljuvligt! Pa kvallen lagade vi mat hemma och at saftig vattenmelon till efterratt och la oss relativt tidigt da vi skulle med farjan som avgick klockan 7 fran hamnen! Naganstans har emellan hann vi aven med en avng till Plaka for att spana in solnedgangen och ata middag, men saker och ting liksom flyter ihop sa jag minns inte exakt nar!
Val pa Folegandros mottes vi av 3 stycken hotell agare och vi hangde pa en av dom och lamnade vara saker pa rummet innan vi slangde oss pa en stenig strand och solade och badade. Pa kvallen tog vi oss upp till Chora med buss dar vi gick upp till en kyrka och tog lite kort i mysiga grander och sa. Sedan valde vi att ata lite middag innan det var dags att ta bussen tillbaka pa kvallen.. Folegandros ar valdigt mysigt och valdigt litet sa vi bestamde oss for att en natt dar fick racka faktiskt..
Sa idag klockan 17.35 tog vi bussen hit till Ios! Val i hamn mottes vi av ett hav av hotellagare, helt sjukt, dom flockades verkligen och vi fick ga undan och resonera lite innan vi kunde bestamma oss. Tillslut valde vi en man med lagenhetshotell, vi kande oss inte helt nojda med allt i rummet men det var ett helt okej pris och vi bestamde oss for att det duger! Sa nu har vi kakat och hamnade har, framfor nagra skitkassa datorer och ska snart kila tillbaka och sova!

Jag ber om urskt for ett rorigt inlagg, men det ar ratt rorigt i min skalle just nu!
Tanker pa er dar hemma!
Lots of Love!


Kommentarer
Postat av: Carina

Hej vännen ! Vad roligt och läsa vart du är vad du gör. Poros har jag också varit på .Fortsätt att ha det jätte bra och sköt om dig . Kram på dig <

2011-07-04 @ 21:44:56
Postat av: Mathilda

ahh, Carina! Vad glad jag blir att du skriver har :) Vi ses snart! Ta hand om dig! Puss

2011-07-08 @ 23:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0