Fran Milos till Folegandros och vidare till Ios..

Jag minns inte riktigt vart jag avslutade sist jag skrev och jar orkar faktiskt inte riktigt ta reda pa det heller men jag chansar lite..
En natt pa Milos sa blaste det riktigt mycket pa natten sa jag sov som en kratta och nar vi vaknade sa visade det sig att det blaste riktigt mycket da med. Sa vi kande inte att stranden lockade sarsklit mycket da faktiskt sa vi satte oss pa bussen mot Pollonia. Pollonia som det skrivs om som en otroligt mysig liten fiskeby med mycket bla och vita hus och det nappade vi pa, sa vi hoppade pa bussen vid 11. Nar vi kommer dit tanker vi; jaha, vad ar detta, men det maste finnas lite butiker och sa att ga i eftersom det inte gar att ligga pa stranden sa vi borjar traska. Men ja, vi hittade tva sma kyrkor i varsin ande som vi gick mellan och insag sedan att det inte fanns sa mycket mer att gora och att bussen inte gick forran om 3 timmar! Wohooo! Men vi satte oss ner pa ett cafe, bestallde en farskpressad juice och laste sa tiden gick ganska fort da med faktiskt! Sedan vart det en lugn kvall med eftersom vadret inte var det allra roligaste.
Men dagen darpa var det inte alls lika blasigt och vi gick till stranden och lyxade till det med solstolar och lag dar hela dagen och lapade sol. Det var ljuvligt! Pa kvallen lagade vi mat hemma och at saftig vattenmelon till efterratt och la oss relativt tidigt da vi skulle med farjan som avgick klockan 7 fran hamnen! Naganstans har emellan hann vi aven med en avng till Plaka for att spana in solnedgangen och ata middag, men saker och ting liksom flyter ihop sa jag minns inte exakt nar!
Val pa Folegandros mottes vi av 3 stycken hotell agare och vi hangde pa en av dom och lamnade vara saker pa rummet innan vi slangde oss pa en stenig strand och solade och badade. Pa kvallen tog vi oss upp till Chora med buss dar vi gick upp till en kyrka och tog lite kort i mysiga grander och sa. Sedan valde vi att ata lite middag innan det var dags att ta bussen tillbaka pa kvallen.. Folegandros ar valdigt mysigt och valdigt litet sa vi bestamde oss for att en natt dar fick racka faktiskt..
Sa idag klockan 17.35 tog vi bussen hit till Ios! Val i hamn mottes vi av ett hav av hotellagare, helt sjukt, dom flockades verkligen och vi fick ga undan och resonera lite innan vi kunde bestamma oss. Tillslut valde vi en man med lagenhetshotell, vi kande oss inte helt nojda med allt i rummet men det var ett helt okej pris och vi bestamde oss for att det duger! Sa nu har vi kakat och hamnade har, framfor nagra skitkassa datorer och ska snart kila tillbaka och sova!

Jag ber om urskt for ett rorigt inlagg, men det ar ratt rorigt i min skalle just nu!
Tanker pa er dar hemma!
Lots of Love!

Milos

Sista dagen i hydra begav vi oss till en annan lite klippa dar vi lag och solade och badade och njot ordentligt innan vi pinnade tillbaka till hotellet for en delikat lunch i form av pasta och carbonara pulversas med tomat! Mums! Sedan gjorde vi oss redo for att rida lite asna en svang pa 15 minuter upp bland lite grander och det var mysigt ska jag saga er! Dock hade jag garna tagit mig en langra tur, men det verkade inte finnas nagon sadan! Darefter traskade vi omrking en svang i grander och tog oss upp en bit pa hojden med vi kande oss tyvarr mattligt trott pa trappor sa vi vande efter ett tag och traskade nerat igen! Darefter avnjots en middag pa en mysig taverna i en grand, det var inte alls mycket folk dar och vi kunde i lugnan ro ata varan mat innan vi traskade tillbaka mot hotellet for att packa vara vaskor, dagens hojdpunkt typ! Sedan var det bara att sova for att ta sig upp pa morgonen till farjan...

Och klockan 22.30 anlande vi till var tredje o, Milos!
Men for att ta nagra steg tillbaka, vi borjade igar klockan 10.35 fran hydra hamn med baten mot Pireaus. I Pireaus kopte vi oss biljetter mot Milos och fick hora att det skulle ta oss ca 6 timmar och vi skulle anlanda klockan halv 9 pa kvallen vilket kandes riktigt skont da vi hade hort 22 tidigare.. Men shi fick vi, klockan 22.30 anlande vi i hamnen pa Milos! En aning trotta efter batturen, som anda gick bra och vi klarade oss utan illamaende aven pa denna farga!
I Milos motte det upp olika hotell agare och vi valde en kvinna som hade studios, men nar vi kom dit insag vi att det var ett gemensat, ingen balkong och delade sangar. Men hon var sa rar och hjalpte oss leta upp ett annat och det tredja i raden fastnade vi for, det ar ett rum med kok, tva sangar, dusch och toalett samt en uteplats! Och det kommer kosta oss 12.5 per natt vilket ar det basta priset hittills som vi fatt vilket till viss del sakert beror pa att vi stannar 5 natter har pa on. Det kanns ocksa valdigt skont, man kan packa upp lite saker utan att veta att man 24 timmar senare ska packa ner det igen!
Dagen idag har vi spenderat pa stranden, en sandstrand som ar langgrund och vattnet ar liksom genomskinligt och man kan se botten sa tydligt. Jag forbluffas varje gang av detta vackra hav, jag kan knappt tro mina ogon dar det gnistrar sa klart! Men idag var det riktigt varmt att ligga, tur att det flaktade en aning for annars hade det nog aldrig gatt att ligga sa lange som vi trots allt gjorde idag. Dock hade vi ett litet avbrott for en farskpressad apelsinjuice pa en taverna, och den smakade himmelskt gott! Sedan lag vi en stund till innan vi traskade mot varat rum och en dusch innan lite krubb i form av... hall i er nu.... Pasta med carbonara pulversas och tomat! Smakade lika fint idag, det ar ju inte farskpotatis med graddfil och graslok och hemmalagade kottbullar men vafaan, det smakade bra!
ja, och nu sitter vi har, med nymalade naglar pa ett internet cafe och har kollat upp lite mojligheter for oss att aka vidare harifran till Folegandros, men det ar tydligen svart att hitta boenden dar nu nar hogsasongen narmar sig och det ligger pa en 60 euro per natt om man bokar i forvag. Sa vi far se om det blir en dag dar och att vi direkt darefter far vidare till Ios eller om vi tar och tillbaka till Milos innan vi aker vidare harifran. Vi far helt enkelt se vad vi bestammer oss for, jag uppdaterar er nar jag vet! :)

Annars har jag snart last ut en saaa bra bok, En dag heter den! Och den gor sig verkligen vard att ligga etta pa topplistan kan jag saga! Ahh, jag vill inte att den ska ta slut! Och jag som bara har typ tva bocker till att lasa sen, annars far man val borja om pa en bok igen! Jag trodde inte jag skulle lasa sa pass mycket som jag gjort faktiskt!

hur som haver sa har vi det bra, fortfarande! Och jag tror att vi kommer kunna ha det i tre veckor till utan problem, det kanns dock som att dagarna rullar pa snabbt pa ett vis och samtidigt sa kanns det som att det inte alls gar sa fort. Jag kan inte riktigt forklara kanslan med ord, men ni kankse upplevt det sjala och vet vad jag menar! ;)

Nehee, nu ska jag nog avrunda aven detta inlagg kanner jag!
Imorgon vet jag inte riktigt vad som hander, vi hoppas val kunna ta oss mot en annan strand da denna o har sa manga fantastiska strander enligt vad vi last. Sedan finns det lite arkeologiska saker att kika pa om man sa vill, men vi tror vi hoppar museumen i alla fall. Fast vi har aven last om en helt fantastisk solnedgang har som man ska se fran hojden pa en taverna nagonstans och det har vi for syfte att gora! Dom hade skrivit att om man ska se en solnedgang har i grekland sa var det har pa denna o, och det vill inte jag missa faktiskt! :)

Men jag hoppas ni allesammans har en fantastisk midsommar med allt vad det innebar!
Jag tanker pa er!
Massa kramar Mathilda!

Destination Hydra!

Sisadarja, det fanns tydligen internet pa Hydra med och annu battre vid var reception som vi far anvanda oavbrutet helt gratis! Och aven om det inte ar meningen att man ska sitta vi datorn hela dagarna sa maste man komma undan varmen och solen ibland och da ar det ganska skont att man kan sla sig ner pa hotellet och interneta lite!

Hur vi kom till Hydra? Om vi kraktes? Ja, alla dessa fragar antar jag att ni undrar over och jag lovar att jag ska svara pa dessa nu. Vi tag oss ner med vara typ 20 kilos ryggsackar till hamnen dar baten skulle ga, vi befarade det varsta dar vi satt och vantade, typ att en superbat skulle komma flygandes over vattnet och vi skulle spy nar vi sag den. Dock kanske jag kande mig ganska mycket lugnare an Anna da Anna har ganska otrevliga erfarenheter av speedboats, sa fram med tuggummit for Annas del.. Men vet ni vad, att det var inte alls nagon fara for aven om baten gick fort sa studsade den inte pa vattnet utan det kandes ratt ifnt faktiskt! Sa klockan 9.35 anlande vi i hamnen och da var det en man som fragade om vi letade efter rum sa vi foljde med honom och kollade, men vi ville forsoka hitta med ett kok i rummet och letade vidare. Det slutade med att vi letade upp ett hotell som vi sett pa internet som hade ett gemensamt kok och dar hittade vi ett rum for 15 euro per natt och person vilket jag tycker ar helt godkant! Vi hade raknat med mer efter vad vi last och hort om denna lilla o.

On i sig ar helt fantastisk om ni fragar mig, den ar sa mysig och det ar sa skont att det inte gar nagon trafik utanfor hela tiden, det enda som kan horas ar sorlet av manniskor ibland. Och det finns sma sota grander och trappor som letar sig upp bland husen! Och saklart massa katter som springer omkring, och detta leder mig in pa en av de forsta handelserna har. Vi sag anmligen en katt med sin lilla unge i munnen springandes ner mot gatorna dar allt folk passerade! Vi forsokte hjalpa katten till ett lgunt omrade genom att bara den lilla kattungen men mamman tog den genast tillbaka till gatan med folket. Vi haller vara tummar att kattungen klarade sig fint.
klockan 14 hade vi tagit en promenad innan vi kunde fa rummet da vi var tidiga, sedan kopte vi mat att tillaga och darefter begav vi oss mot klippbadet for lite solande. Och pa denna o blaser det lite mer sa man kan ligga en langre tid i solen utan att det kanns som man ska brinna upp direkt! Det ar ganska charmigt med klippbad alltsa, men vattnet var en aning kyligare dock. Sedan traskade vi hemat, duschade och fixade, tog en promenad, atit och handlat lite till middagen imorgon.

Imorgon ar annars tanken att vi ska ta en badbat till en strand, troligtvis i narheten, sa vi kan sola och bada och vila upp oss infor torsdagens batresa. Dessutom bjuder morgondagen pa asneridning hoppas vi, for det ar nagonting som vi bada verkligenverkligen vill gora och har langtat efter sedan vi horde om det! :) Annars sa blir det som sagt en ganska soft dag for varan del tror jag, precis som det ska vara pa semestern tycker jag!

Denna o ar grekland for mig, denna o ar en liten grekisk idyll och jag gillar den stortmycket, men jag tror nog att ett par dagar ar alldeles lagom pa en sadan har liten o. For pa torsdag bar det av vidare mot Milos och vi hoppas att den batturen kommer bli lika smartfri, den ar dock aningen langre och sannolikheten att den aknske flyger over vattnet ar lite storre. Men vi haller vara tummar for att vi ska klara oss fint den vagen ocksa!

Men nu tycker jag nog att jag ska avrunda detta inlagg sa ni far ga och lagga er, eller aka och jobba, eller vad ni nu gor sahar dags! Vi har det toppen fortfarande och njuter i fulla drag!

Jag tanker pa er darhemma, ta hand om er!
Pussar och kramar

Poros, fortfarande!

Vi befinneross alltsa fortfarande pa on Poros, och igar och idag har vi solat och badat! Himmelskt skont vill jag lova er! Igar kvll gick vi aven upp till klocktornet for att fa lite fina bilder fran denna o. Dagen idag har vi dock inte gjort sa mycket mer an att sola och bada och tagit oss ner till detta cafe, som forovrigt verkar vara det enda med dator som man lana. Vi kande att vi verligen behovde fa sitta och svalka av oss lite da solen gassar pa ratt fint trots att det ar gtanska sent pa efdtermiddagen!
Efter att vi vilat upp oss har nu i snart en timme ar det dags att bege sig vidare for att boka biljetter sa att varan resa mot Hydra kan fortsatta! Och igar nar vi var och horde oss for om nar vi kunde aka och sa sa fick vi reda pa att det inte gar att ta sig fran Hydra till Milos utan det blir att ta en gullig speedboat(las SPY/KRAKBAT) tillbaka till Pireaus klockan 7.25 fran Hydra, da anlander vi till Pireaus 9 ca och darefter kan vi ta farjan mot Milos som gar 14.30 och anlander i hamnen dar klockan 22.
Sa for att sammanfatta: Pa torsdag kommer vi aka baaat! Och forhoppningsvis overlever vi speedboaten! ;)

Hydra ser vi verkligen fram emot, att slippa all motortrafik, njuta av naturen och rida asnor! :)

Nar jag hor av mig nasta gang har vi nog passerat Hydra och daska ni fa en liten uppdatering!

Forresten, horde att det regnade kraftigt hemma, triiist! Men sheer up! Efter regn kommer solsken! :)

Poros, this is were it starts!

Poros vart det tillslut, tanken var egenligen Egina, men servitoren pa resturangen i Plaka, Aten, dar vi at igar sa att Egina var ganska likt Aten med massa folk bara i nagat mindre tappnig och vi kande att da lyssnar vi pa honom!
Sa i formiddags satte vi oss pa metron till Pireus, hamnen, dar vi fick sitta i 4,5 timme och vantpa farjan som skulle ta oss hit!

Ovh vilken mysig liten o alltsa, fast vi8 vart nog lite oroliga i borjan och tankte att det inte fanns nagontig att gora har, men vi givk in pa en resebyra som lugnade oss och vi insag att vi kommer kunna sysselsatta oss dessa dagar har, vi stannar forovrigt 3 natter om ingenting hander och vi angrar oss igen! Imorgon blir det hur som helst baad, och jag lovar er att jag langtar som en gaaalning!

Efter Poros beger vi oss mot Hydra(Idra), och den on kommer vi nog alska, en liten o utan motortrafik! :)
Men mer uppdatering kommer fran den upplevelsen senare kanske!

Nu ska jag njuta av en farskpressad juice innan det ar dags for sangen!
Ta hand om er dar hemma!

Grekland!

Det har ar borjan pa en manad i den grekiska ovarlden, och det kanns fortfarande inte riktigt verkligt!
Det var igar klockan 12.14 som vi paborjade varan resa mot grekland och Athen dar vi idag paborjat aventyret!
Hittills har det gatt bra, vi marker ingenting av de demonstrationer som ska forsiga har i kring, de ar enbart fredliga sa de sitter med skyltar och sparrar av vagar lite... Det enda vi markte av var nar vi skulle till hotellet och vi tar bussen som ska ta oss till vart hotell, men som efter ett tag stanna och skriker ut: Last stop! Och alla far hoppa av och kvar stod jag och Anna plus en till svensk som skulle at samma hall och vi fick ragga en taxi som tillslut ville kora oss en bit pavag dit vi ville och sa fick vi ga den sista biten sa det gick bra tillslut i alla fall! Och det ska jag tacka Anna for, som ganska nyligen varit i Athen och kande igen sig och visste vart vi skulle ga och hur vi skulle ta oss till hotellet och vilken vag som var som var bast att ga, sa tack Anna!
Receptionisten pa hotellet sa sedan att det var lugnt, det var inga problem och vi behovde inte oroa oss. Och det var tva trotta tjejer som ganska snabbt intog varsin sang for lite somn innan det var dags att ta sig upp mot frukosten innan var forsta destination har i Athen som vart Akropolis! Akropolis var riktigtriktigt fint, det ar maktigt att sa saker som man sett i bocker och pa tv tidigare, men det var valdiigt varmt att ga, och dessutom fanns det inget vatten att kopa forran en bit in men vi kampade pa och tog oss ut till en resaturant dar vi at en god maltid! Saa snart mina vanner har jag lagt pa mig 20 kilo och far shoppa pa mammaavdelningen pa HM, men dom har HM har sa jag kan kopa en uppsattning klader tills jag kommer hem i alla fall...

Sedan traskade vi mot Monastiraki, ett torg, dar vi kopte jordgubbar och korsbar i losvikt som vi senare ska avnjuta men forst ska vi ta oss upp till Lykkavittuskullen dar det ska vara helt fantastisk utsikt! Vi tankte att vi forsoker hinna med lite nu denna dag sa kanske vi kan ha ett par dagar extra ute pa oarna eftersom vi igar pa flyget insag att vi snart ska aka hem igen och att vi aldrig kommer hinna med alla de 10 oar som vi vill ;) Men jag tror att vi kommer ha det fantastiskt pa de oar som vi hinner till och att vi kommer hinna uppleva och framfor allt njuta av SOLIGA dagar!

Ta hand om er dar hemma, karlek till er <3
Pa aterseende!

Fantastiskt!

Min helg har varit helt fantastiskt mysig, med min David! Kollat på massa saker till våran lägenhet, det kommer bli toppen det där! :) Längtar redan, bara ett par månader kvar faktiskt!
Meeeen först, 11 dagar kvar tills dess att Anna och jag sätter oss på planet på grekland och en månad bland den underbara ö-världen där!

Men nu känner jag mig aningen trött efter en rolig tågresa hem från göteborg, eller inte..
Åka ifrån den man tycker om så in i norden mycket, och åka i fyra-fem timmar, usch!
Men snart är det fredag, och då dyker min karl upp här i stan! :)

Orkar inte skriva mer nu, ska snart sova, godnatt!

Torsdag!

Torsdag idag, vilket egentligen innebär jobbdag, men jag fick äran att jobba ifår istället!
Dagen idag ska spenderas med min fina vän Anna på stan för att införskaffa lite saker till våran lilla tripp till Grekland på fyra veckor! En ö-luff på fyra veckor är vad vi ska njuta av, och idag är det exakt två ynka veckor kvar tills vårt plan lyfter mot Athen där resan tar sin början! Och jag skulle ljuga om jag sa att det inte pirrar i magen när jag skriver det, jag har nog inte riktigt förstått att vi verkligen ska åka, och att det är så snart! Men jag tror att det kommer bli en oförglömlig resa, helt klart! :)

Men först har jag lite annat att se fram emot, två helger med min David! Jisses vad jag saknar den killen!
Men i augusti så är det slut med att behöva sakna 14 dagar i sträck, för då ska vi bo i en egen lya! :)
Och jag längtar sååå! <3

Det är såna här bra och roliga saker man måste tänka på när dom där skitdagarna dyker upp titt som tätt,
för det gör dom i mitt liv faktiskt! Har haft ett par halvpissiga dagar, men då får man tänka på såna här roliga saker och träna lite på friskis så är allt som bortblåst!

Men nu kurrar min mage lite och jag ska äta en lång och god frukost på denna lediga dag!