Ios och Amorgos!

Dags att forsoka skriva nagra rader igen, lite improvisering..
Dagarna pa Ios var hur som haver bra, vi lag pa en strand med nagra minuters gangvag fran vart hotell. Ett hotell som vi for ovrigt inte var sadar jatte nojda med, men det gick an, det handlade ju inte om sa manga dagar! Sa vi lag och gottade oss i solstolarna pa stranden vid oss hela torsdagen, bara njot av det varma vattnet som det var, det var inga problem att komma i alls dar! Ljuvligt!
Fredagen tog vi oss till en annan strand, Manganari beach, det tog dryga 45 med buss pa slingrig vag tror jag, och val framme var det valdigt lugnt och vi slangde oss pa solstolar dar med. Vi lag dar nagra timmar, at pa en taverna dar servitoren kunde svenska, innan det var dags att aka hemat med bussen igen. Val hemma lagade vi lite mat och hade kopt lite vin eftersom vi hade bestamt oss for en liten drinkkvall.. Och den kunde ju borjat aningen battre kanske, det hela startade med att vi skulle valja vin tidigare under dagen, vilket inte var sa latt. Sedan var det ju skruvkork pa den, men vi fragade hotellagaren vanligt om vi kunda lana den, inga problem! Sa vi gar hem och ska korka upp vinet till var delikata maltid som aven denna kvall bestod av pulvercarbonara med pasta. Anna borjar skruva med korkoppnaren och helt plotsligt sa gar den av, sjalva oppnaren gar alltsa av och fastnar i korken sa Anna springer ivag for att kopa en ny. efter mycket om och men lyckas vi fa upp flaskan i alla fall, men da inser vi att det som satt kvar i korken hade skruvat sig in pa den nya.. Men vi latsades ingenting om det dagen efter nar vi lamnade tillbaka den, och hon markte ingenting heller. Men tillslut kunde vi alltsa satta oss till bords for att avnjuta amltiden med ett glas vin i roda, skabbiga, plastmuggar och det smakade inte sarskilt bra. Sedan tog vi oss upp till Chora, men eftersom vi missade bussen med 5 minuter sa vart det taxi! Nar vi kom dit var klockan typ bara halv 12 och det var tydligen valdiigt tidigt, sa vi satte oss och bestallde en strawberry daiquiri som vi sa lange velat smaka, och ja, den var verkligen inte god! Efter ett tag traskade vi vidare och traffade pa en svensk tjej som jobbade dar som rekommenderade en club som hon jobbade pa, rehab, dar bjod dom pa non shots. Men sedan kilade vi vidare, dansade lite pa klubbarna efetrsom det var gratis att ga emellan, tog nagon mer drink innan vi kl halv 4 bestamde oss for att ringa taxi och aka hem! En kvall som vart lyckad, det tror jag bade Anna och jag tycker! :)
Lordagen tog vi oss upp och kilade aven denna dag bort till stranden som lag vid oss och glassade, lunchade pa en fruktansvart god laxfile med ris som vi langtat efter och den satt riktigt fint i magen kan jag lova er! Kvallen tog vi det lugnt och bara slappade och fixade lite for i sondags var det dax att aka vidare igen..

Sa klockan 14.35 tog vi baten mot Amorgos, dar vi nu befinner oss! Vi fick aka en liten bat som hette Skopeliti express och den var mestadels oppen men man kunde sitta nere och det testade vi for att vi fros pa dack men insag att AC:n var igang ratt kraftigt sa vi gick upp efter ett tag. Val framme vid Amorgos mottes vi av rumsraggare, och vi kande igen ett som vi last i boken, Agia Anna, och valde att kolla in rummet. Det var riktigt frascht, sa for 35 euro/natten har vi nu bott dar i tva natter och kanner oss nojda.
Det finns ingen direkt fin strand har att ga till pa nagra minuter, sa vi tog en badbat igar med till en liten strand vid namn Maltezi och pa baten traffade vi tva tjejer fran Malmo som vi hangde med lite. Sa vi bestamde att vi skulle pinna upp till Minoa, nagon ruin, och det var vart modan nar man kom upp for josses vilken utsikt, man kunde se saa langt och det var verkligen frackt! Pa kvallen mottes vi upp igen for en matbit innan vi kilade vidare till Le grand bleu, som varje kvall klockan 20.30 visar filmen med samma natt som har med scener fran Amorgos. dar tuggade jag i mig lite eftrratt i form av yoghurt och honung och det var faktiskt gott! Nar filmen sedan var slut klockan 23 typ och vi gick hem och la oss. Tyvarr akte de andra tjejerna, Kattis och Karro, vidare imorse men de hade tipsat oss om att hyra bil sa Anna och jag gjorde idag slag i saken.
Vi gick upp ganska tidigt, hyrde en bil och korde till ett kloster, Panagia Chozoviotissa, det var maktigt. det ar inbuggt i en bergsvagg och har tre vaningar tror jag och utsikten darifran ar inte heller dalig kan jag lova. Sedan fortsatte vi till Agia Anna som ar en strand dar det skulle vara fina snorklingsmojligheter. Stranden var valdigt liten och vi var langt ifran de enda svenskarna dar. Men det var verkligen vart att ta sig dit! Vattnet var saklart lika vackert som vanligt, aven om jag avrje gang slas av hru vackert det ar gang pa gang. Chora vart vart nasta stopp, en liten by med sma blavita grander och dar slog vi oss ner for en lunchbit pa en taverna mitt i smeten. Sedan traskade vi ett litet varv innan vi begav oss vidare mot dagens sista stopp, Pavlos beach, Karro tipsade namligen aven att detta stalle skulle vara fint att snorkla i. Det var fin det med, en sandbank som gick en bit ut i vattnen. Men bilfarden dit var minst lika chamrig med bergsgetter som traskade percis langs med kanterna och med en fantastisk utsikt ut over havet! Sedan tog vi oss hem, atit middag och fatt panik over en tusenfoting. jag trodde jag skulle borja grina, den kom fran min vaska och jag fick paniiiik! Jag skrek som jag inte gjort pa lange, fy faaaan! Men jag gav den en tur ut genom fonstret och hoppas verkligen inte att det finns fler kryp i rummet sa att vi kan fa sova lite innan vi ska upp igen.

For laget ar som sadant att imorgon bitti klockan 5.25 gar var bat till nasta stopp som ar Naxos! :)

Men annars ar Amorgos chamrigt och jag ar glad att vi tillslut kom hit,verkligen urmysigt! Det ar sa svart att forklara saker och ting med ord, det maste ses! Men jag har gjort sa gott jag kunnat nu...
Men nu vart detta ett ganska langt inlagg dar jag anda inte fatt med allt men jag avljer anda att avrunda har, dels for att jag inte orkar skriva mer, for att jag inte kommer ihag allt och for att det ar ackligt dyrt att sitta har!

Men ta hand om er dar hemma sa hors vi av snart igen sakert!
Karlek.


Kommentarer
Postat av: Ludd

Kärlek tillbaka till dig! Tack för att du delar med dig av ert äventyr, kul att läsa! Miss you hunny! Puss ludd

2011-07-06 @ 01:08:21
Postat av: Mathilda

taack for att du laser Luddis, du ar en av fa! Och for att du kommenterar, det ar skoj! Ses snart gullet. Love you!

2011-07-08 @ 23:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0