Samos

Tjeeenare!

Detta blir troligtvis det sistra inlagget fran denna resa for imorgon lamnar vi Samos gor att ta oss mot Pireaus och vidare till Athen innan planet lyfter pa lordag.

Arligt talat sa flyter dagarna bara ihop i mitt huvud och jag vet inte vad jag gjort vilken dag riktigt, men vi har spenderat mesta tiden pa stranden och med Annas familj. Vi har atit goda luncher och middagar, druckit de godaste juiverna i varlden. Vart i Samos stad och kollat en svang, tagit det lugnt pa sma fik med nagonting gott att dricka. Jaa, vi har njutit av dagarna helt enkelt!
Idag har vi pressat mestadels pa stranden vid oss, typ mellan 10-18 med en liten paus for lunch hemma pa rummet, och nu pa kvallen har vi tagit en liten promenad, betalat gor oss pa hotellet och bokat taxi infor morgondagen. Sen hamnade vi har, men en juice i handen, precis som sist jag skrev!
Ikvall kommer vi spendera tid pa rummet, ata lite kvallsmat och sedan packa vilket kanns skitkul! NOT!

Hur som haver sa har jag haft riktigt mysiga dagar har med Annas foraldrar, bror och flickvan!
Och nu vill jag passa pa att tacka Angela och Thomas lite extra for dagarna har pa Samos! Tack for att jag fick aka med runt pa on, for all mat och dryck som ni bjudit pa och saklart gor ett fint sallskap! Tusen tack!

Det kanns lite konstigt att det har ar slutet pa aventyret, det har gatt sa fort! Den forsta veckan var lite overklig och man tog den veckan pa sig for att komma in i flytet och hur allt fungerade med batar och boenden och hela koret! Nar man val kom in i det har allt flytit pa bra och vi kanner att allt gatt valdigt bra, peppar peppar, och att vi inte haft nagra problem med nagonting. Eller kanske en liten parantes har: jag  skrev ju om hotellet sist, att vi hade strul dar, och det slutade med lite tajffs innan vi bytta hotell till Galini dar en rar liten man vid namn Dimitris jobbar. Vi ar supernojda nu, fast vi saknade en riktig AC, nu har vi bara en flakt men det fungerar helt okej! :)
Allt annat har som sagt flytit pa bra och vi hoppas att det fortsatter att gora det sista biten med nu, det vore skont!

Vi har hunnit med sa himla mycket under denna manad. Vi har hunnit med 8 oar, sett Athen, akt massa batar, bott pa flera hotell, sett solnedgangar, klattrat pa en kyrka, seglat, klappat katter och hundar, sett bergsgetter ga fritt langst bagar, hyrt bil, atit gott(massa carbonara med pasta), druckit gott, badat i de klaraste vatten man kan tanka sig, snorklat, traffat Malmotjejerna, pratat med engelska an jag nagansin gjort, skrattat ikapp, klagat lite ibland kanske, gatt i massa trappor, sett manga kyrkor, skadat kloster, svettats, jaa, och gjort av med pengar... listan kan goras sa lang!
Men jag ar tacksam over att Anna fick med mig pa denna resa for annars skulle jag angrat det vill jag lova! Och jag ar glad over att jag fatt dela sa manga fina dagar med Anna, det har varit toppen ska jag saga er! Sa tack Anna! <3

Imorgon bar det som sagt av mot Athen, vi anlander sent sa vi kommer inte hinna med sa mycket just imorgon men pa fredag har vi lite planer. Jag vill se OS-stadion, Anna sager att den ar maktig, sa jag hoppas att vi tar oss dit och sedan ar tanken att vi ska shoppa lite faktiskt! :) For det ar vi ju varda, sa som vi slitit! hehe.
Jag tror att det kommer bli en bra avslutning pa var resa!

Alla minnen som jag skapat under denna manad kommer jag forvara sa lange jag lever och plocka fram nar jag behover det! Jag hoppas att Anna och jag kommer vara vanner sa lange att nar vi blir gamla och skuttiga och sitter i vara gungstolar sa kan vi paminna varandra om resan och fylla i de luckor som troligtvis kommer uppsta med aren!

Men nu sa avrundar jag har och sa kanske jag uppdaterar nar jag ar hemma igen!
Ha det underbart dar hemma sa ses vi snart, jag tanker pa er!
All karlek till er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0